Amorphis a Soilwork nasypali do diváků nový materiál

V dobře známém prostředí zlínského kulturního stánku Masters of Rock Café se poslední lednový víkend představila čtveřice žánrově velmi rozmanitých kapel. Nejvíce pozornosti bylo upínáno na finské „náladotvůrce“ Amorphis, kteří se k nám vrátili po loňském koncertě na Masters of Rock, kdy u nás poprvé představili několik songů z nové desky „Queen of Time“.

Zahájení večera připadlo Nailed to Obscury

Večer začal poněkud poklidně v tónech melodického doom/death metalu německých Nailed to Obscurity. Během svého krátkého setu stihli pět songů, přičemž šlo hlavně o ty nové z čerstvě vydané desky „Black Frost“. Na většině příchozích bylo vidět, že se teprve „zahřívají na provozní teplotu“. Set Nailed to Obscurity se nesl v duchu temné melancholie, až potlačených šílených emocí vyplývajících z textů této čtveřice.

Ukrajinský uragán jménem Jinjer

Po krátké pauze už to bylo všechno jinak. Na podium vtrhla nespoutaná Tatiana Shmailiuk v čele ukrajinských Jinjer, kteří si přes svou krátkou existenci vybudovali v Česku velkou základnu věrných fans. Divoké metalcorové pasáže, při kterých se místy vytvářely první mosh pity, střídaly klidnější momenty, kdy Táňa vyměnila growl za vokál, aby se následně mohla opět pořádně rozdivočet. Letos se ukážou i na festivalu Brutal Assault, kde je masakr pod pódiem na každodenním pořádku.

Švédští deathmetalisté jdou na scénu

Po třičtvrtěhodinovém setu tohoto současného žhavého želízka v ohni přišli na řadu švédští melodic deathmetaloví Soilwork. Stejně jako Nailed to Obscurity, i Soilwork přijeli s novou deskou nazvanou „Verligheten“ vydanou teprve před dvěma týdny. Pět songů z ní se vešlo do jejich 75minutového setu. Bylo k vidění plno vytříbených kytarových sól. Téměř dvoumetrový frontman Björn Strid střídající vokál s drsným growlingem dokázal všechny zde přítomné pořádně rozhýbat. Pod podiem bylo často velmi těsno, jak se uprostřed klubu tvořil circlepit a došlo i na tradiční wall of death, od které se ale mnoho okolostojících distancovalo. Tohle všechno dokreslovalo skvělou atmosféru.

Amorphis přivezli z Finska několik novinek

Stejně dlouhý set připadl i na Amorphis, kteří se k nám často a rádi vracejí. Téměř obratem po koncertě oznámili svoji účast na letošním plzeňském Metalfestu. Než se ukázali na podiu, spustilo se elektrizující klávesové intro nového singlu „The Bee„. Při příchodu všech šesti členů odeznělo, a dotyční se okamžitě dali do díla. Následovala další novinka „The Golden Elk„. Dostalo se i na další klipovku „Wrong Direction“ a další tři nové songy střídané těmi dobře známými jako „Silver Bride„, „Sacrifice“ nebo „Bad Blood„. V textech se prolínala melancholie, s tajemnem a nadpřirozenem.

Potom, co se po doznění „Black Winter Day“ pomalu setmělo, povedlo se vyvolat Amorphis zpět. Ti přidali ještě klipovku „Death of a King“ a zřejmě nejznámější „House of Sleep“. Stejně jako při nedávném koncertě Kreatoru v Karlíně, i zde jsme měli tu čest se čtveřicí žánrově velmi odlišných kapel, což je jen dobře, protože si každý najde to své. A komu to tento večer nestačilo, tak jak už jsem zmínil – Amorphis se představí letos na Metalfestu a Jinjer na Brutal Assaultu.

Ve zlínském Masters of Rock Cafe se metalový večírek opravdu povedl.

Text: Mates Šimek

Foto: Honza Švanda

Author

Napsat komentář