David Vincent s I Am Morbid zaplnili k prasknutí ostravský Barrák

kapela I Am Morbid/foto: Pavel Dolas

První dubnový víkend lákal na řadu metalových akcí po celé republice. Jednou z těch nejnabitějších byl Morbidfest v ostravském klubu Barrák, kde se představilo trio metalových legend.

Morbid Fest zahájili Nahum, Critical Mess v sestavě s Brittou Görtz

Čtyři dny po zaplnění pražského Futura se k nám vrátila sestava složená z kapel I Am Morbid, Belphegor, Hate a Critical Mess, tentokrát do Ostravy. V roli předkapely si zde zahrála zdejší thrash/deathová stálice Nahum, a už při jejich setu bylo složité proklestit si cestu zaplněným klubem. Nahum stihli během svého krátkého setu řádně připravit mnohé fanoušky na následující kapely stejného ražení.
Druzí v pořadí byli němečtí deathmetaloví řezníci Critical Mess. Ti se do toho pustili od začátku s pořádnou dávkou rychlosti a řízných kytarových riffů, podpořených hlubokým growlem zpěvačky Britty Görtz. Ta nezapomněla vyzdvihnout rovněž solidní výkon Nahum.

Hate vydali nové album Rugia, to odstartovalo jejich koncert

Následovala přestavba pódia, kdy se připravovalo vše potřebné pro polské black/death metalové nestory Hate. Bicí lemovaly stojany zdobené rohatými lebkami. Po táhlém intru a aplausu fanoušků vyvolávající jméno jedné z nejkultovnějších polských kapel začali Hate svůj koncert vypalovačkou Wolf Queen z nového alba Rugia. Ve vysokém tempu se pokračovalo i nadále po celý jejich set a za doznění posledních tónů závěrečné skladby Immolate the Pope se Hate pomalu odebrali do prostor backstage.

Po čtyřech měsících se k nám vrátili Belphegor, nechyběly typické rekvizity

Ještě démoničtější vizáž dostala stage při setu rakouských Belphegor. Opět nechyběly konstrukce ze smontovaných kostí, obrácené kříže s Ježíšem vzhůru nohama nebo kovové stojany s obřími svícemi. Během intra vytvářejícího dojem až hřbitovní atmosféry se zjevil na pódiu frontman Helmuth a Belphegor začali svůj set skladbou Swinefewer – Regent of Pigs z dosud poslední desky Totenritual (nové album je však dle slov kapely téměř hotové). Stranou nezůstaly kultovní songy BelphegorHell’s Ambassador nebo Lucifer Incestus, koncert těchto mágů ukončila k této době tematická skladba Gasmask Terror.

Fanoušci Morbid Angel zavzpomínali na ranou tvorbu této legendy

Velké finále bylo na řadě. Mnozí fanoušci během přípravy pódia ihned poznali za bicí soupravou dlouholetého člena Morbid Angel a vynikajícího bubeníka Petea Sandovala. Pauza zde byla poměrně dlouhá, ale čekání se vyplatilo – David Vincent se svým projektem I Am Morbid postavil setlist především na prvních čtyřech albech Morbid Angel. Vše začal úvodní song Immortal Rites z toho nejstaršího, tedy Altars of Madness. Zhruba v polovině koncertu vyzval David všechny fanoušky, aby se řídili pouze vlastním rozumem a instinktem, nenechali svůj život vést někoho jiného, protože každý je schopen sám vnímat svět tak, jak chce. Na to navázal tématický song Eyes to See, Ears to Hear. Kytarista Billy Hudson si střihnul příjemnou instrumentálku Desolate Ways. Koncert uzavřela dvojice velmi známých skladeb God of Emptiness a World of Shit (Promised Land). Nutno dodat, že výkon celé formace byl opravdu strojově přesný, jsou to zkrátka a dobře páni muzikanti.

Turné mělo u nás hned dvě zastávky, návštěvnost byla vysoká

Pražské Futurum a ostravský Barrák zažily pořádný metalový mejdan, který nabídl trio velkých kapel současné extrémní metalové scény. Ty toho mají sice mnoho za sebou, ale stále ještě mnoho před sebou. Obě štace též přilákaly velmi početné davy fanoušků, což udělalo velkou radost jak kapelám, tak pořadatelům. Sympatickým gestem ze strany kapel byl i příchod mezi své fanoušky po skončení koncertu.

Text: Mates Šimek, foto: Pavel Dolas

Author