Kanadská deathmetalová legenda Kataklysm během svého turné k nové desce Goliath neušetřila svého nekompromisního útoku ani zlínský svatostánek Masters of Rock Café.
Během koncertu Stillbirth nebyla nouze o pořádnou dávku brutálního metalu a zábavy
V neděli 18. února byl na programu poslední ze tří koncertů, které tento víkend uspořádala agentura Pragokoncert v této metalu zaslíbené destinaci. Tento večer si na své přišli především fanoušci ostřejšího metalového ražení. Po otevření prostor začali oproti předešlému večeru poměrně v poklidu proudit fanoušci do sálu, kde už stálo pódium patřičně vyšperkované pro německé brutal deathmetalové Stillbirth. Tahle pětice si užívala koncert pouze v plážových kraťasech, zatímco potrhlou atmosféru jejich koncertu dokreslovaly kulisy v podobě surfařských prken, motivů palem s oběšenci, zombií vylézajících z písku či ananasu na odposlechu… A nechyběly ani nafukovací bongy, které kapela vesele posílala jako suvenýry do davu. Stillbirth rozpohybovali fanoušky mj. novým materiálem z loňské desky Homo Deus a už během tohoto setu se v sále rozjel mohutný circle pit, který při vystoupení této brutal deathové skvadry prostě nemohl chybět. Bylo vidět, že spojení brutálního metalu a výstřední zábavy fanoušci prostě milují.
Fleshgod Apocalypse dokonale spojují death metal s vážnou hudbou
Atmosféra se poté obrátila o sto osmdesát stupňů, protože druhým aktérem byla italská symphonic deathmetalová veličina Fleshgod Apocalypse. V sestavě scházel baskytarista a zpěvák Paolo Rossi, jeho nástroj převzal frontman Francesco Paoli. Po tajemném intru přišla jako první na pódium operní zpěvačka Veronica Bordacchini, která svým mohutným a vysokým sopránem doplňovala Francesca. Kapela do setlistu vtěsnala téměř celou svoji diskografii, byli jsme svědky perfektní kombinace rychlého a řízného death metalu v orchestrálním aranžmá s klavírem, v čemž jsou Fleshgod Apocalypse v podstatě výjimeční. Francesco si později vyžádal od fanoušků wall of death, jinak se nezdržoval dlouhými proslovy. Na závěr přišla hitovka The Violation, po níž všech pět aktérů zmizelo v prostorách backstage.
Kataklysm byli opět nezastavitelní, vyzývali všechny k obraně vlastní svobody
Velké finále bylo tu. Kataklysm vypustili svého Goliáše a po celý koncert vše šlapalo jako dobře namazaný stroj. Rychlý, drtivý a úderný deathmetalový direkt těchto kanadských řezníků započal skladbou Thy Serpent Tongue, kterou následovala hned druhá, titulní z nové desky Goliath. Po další novince s názvem Bringer of Vengeace přišla na řadu čtveřice známých songů Push the Venom, As I Slither, Crippled & Broken a In Shadows & Dust. Před druhou jmenovanou vyzval frontman Maurizio Iacono fanoušky ke crowdsurfingu, a hned při prvních tónech se začalo několik jedinců dobývat na pódium (kdo viděl Kataklysm loni na Brutal Assaultu, jistě si vzpomene na ten nespočet surfařů). Poté, co Kataklysm odehráli poslední skladbu z nové desky s názvem Die as a King, následoval krátký Mauriziův proslov, ve kterém vyzval všechny přítomné, aby si za žádnou cenu nenechali vzít svoji svobodu a tvrdě šli proti všemu a všem, kdo se jim ji snaží vzít, což byl tematický úvod ke skladbě The Black Sheep. Poté představil celou kapelu a následně se s námi Kataklysm rozloučili songem The Road to Devastation. S jeho posledními tóny skončil i tento nabitý metalový víkend ve zlínském Masters of Rock Café.
Dva ze tří aktérů byli potvrzeni na letošní Basinfirefest
A pro ty z vás, kdo jste nemohli být u toho nebo se vám datum koncertu nehodilo, máme jednu skvělou zprávu. Možnost k nápravě budete mít už letos v červnu na Basinfirefestu ve Spáleném Poříčí, kde budou Kataklysm jedním z taháků line-upu. A dle poslední aktualizace soupisky kapel se do Spáleného Poříčí podívají také Fleshgod Apocalypse.
Text: Mates Šimek, foto: Honza Švanda
You must be logged in to post a comment.