Nestárnoucí hardcoristé Biohazard z New Yorku rozbouřili brněnské Sono Centrum

Biohazard/foto, Jiří Kunčík

Američtí Biohazard, veteráni hardcorové scény, pokračovali ve svém evropském turné koncertem v brněnském Sono Centru. Roli předkapel obstarali podobně ladění krajané Life of Agony a mladá, rovněž newyorská moderní metalová kapela LYLVC.

LYLVC ve svém krátkém setu kombinovali metal, rap a syntezátory, vzpomněli s námi na zesnulou legendu

Mnoho nechybělo do vyprodání koncertního sálu, který se pozvolna zaplňoval, zatímco se na pódiu dolaďovaly poslední detaily pro koncert mladých Američanů LYLVC spojujících moderní metal s rapem a samply. Měli připravenou dvojici obrazovek, na nichž běžela projekce, která se spustila hned se začátkem intra. Uvedli se skladbou Barely Human, ve zpěvu se střídal rapper Oscar Romero s pohlednou blondýnkou Alyse Zavalou. Velmi živelně prožíval koncert klávesista a kytarista Cameron Gillete, který se svými nástroji předváděl často velmi potrhlé kreace. V mnohých skladbách používali LYLVC chytlavé breakdowny a velmi pestré syntezátorové melodie, za kterými rovněž stál Cameron. Alysa později vznesla dotaz, zda jsou všichni připraveni na hlavní aktéry večera, odpovědí jí byl velmi mohutný aplaus. LYLVC zahráli i několik skladeb ze svého debutové EP Perfect Drug, na zesnulého zpěváka Chestera Benningtona z Linkin Park vzpomněli coververzí jejich skladby Papercut. Před posledním songem Into Nothing pak Alysa pozvala všechny fanoušky na setkání ke stánku s merchandisem.

Crossoverová veličina Life of Agony hrála především tvorbu ze své první desky

Už během přestavby pódia pro crossoverovou formaci Life of Agony se to nejen před pódiem, ale i na obou balkonech opravdu hustě hemžilo zástupy natěšených fanoušků. S potemněním sálu se rozsvítila červená světla a kapela spustila titulní song své první desky River Runs Red. Ta tvořila téměř celý set. Po hudební stránce to měli Life of Agony opravdu pestré. Vytříbená sóla kytaristy Joeyho Zampelly, houpavé hardcorové pasáže, ostré thrashové riffy a pořádná dávka energie celé čtveřice, která si své vystoupení náramně užívala, to všechno vytvářelo parádní atmosféru. Krom bubenice Veroniky Bellino se celá kapela často pohybovala v těsné blízkosti fanoušků. Několik z nich se tu a tam vyškrábalo na pódium, odkud skákali do davu. Joey si také často vyžadoval circle pit, což mu fanoušci ochotně splňovali, a poděkoval též ostatním dvěma kapelám za to, že spolu s nimi zažívá tyhle parádní večery. Life of Agony celkově hráli pouze tvorbu ze svých prvních tří alb a přidali také coververzi pecky We Gotta Know od legendárních Cro-Mags. Koncert uzavírala píseň Underground, další kousek z alba River Runs Red.

Během koncertu Biohazard to vřelo jak na pódiu, tak pod ním, atmosféra strhla kapelu i fanoušky, hlavní slovo měla starší tvorba

Nyní již bylo vše připraveno na velké finále – nestárnoucí legendu Biohazard. Podobně jako Life of Agony i Biohazard postavili svůj set na starší tvorbě, a to na druhé a třetí desce Urban Discipline a State of the World Address. Zadní část pódia zdobilo několik plachet právě s logy těchto dvou alb. Když se v sále setmělo, rozsvítil se za pódiem typický zelený symbol značící radioaktivitu a kapela v čele s frontmanem a basákem Evanem Seinfeldem naběhla na pódium. Hned zkraje Biohazard vypálili ikonickou skladbu Urban Discipline a před pódiem se rozjela pořádná mela. Moshpit téměř neustával, mnozí fanoušci se často drápali na pódium, a to se celé kapele zamlouvalo. Mnohdy si Evan nebo kytaristé Billy Graziadei a Bobby Hambel křepčící fanoušky přitáhli k sobě a pařili s nimi, zatímco se sami nepřestávali věnovat svým nástrojům či zpěvu. Někteří z odvážlivců poté skákali do davu, takže zejména přední řady si musely dávat pozor na hlavu. Naštěstí z toho všichni vyvázli bez újmy.

Nové album Biohazard je hotové, kapela z něj zahrála první singl

Hned při třetí skladbě Wrong Side of the Tracks se na Evanův povel všichni rozeskákali, ten se jich poté zeptal, zda cítí tu parádní energii pulsující sálem. Ostatně úderný hardcore s groovovými riffy, přecházející sem tam i do thrash metalu, k těmto praktikám přímo vybízel. Na svůj věk byla celá kapela neskutečně energická a všichni čtyři muzikanti řádili jako za svých mladých let. Evan později podotkl, že Biohazard po dlouhých třinácti letech dokončili práce na svém novém albu, z něj nám zahráli první vydaný singl s názvem Forsaken. Ocenil fanoušky za parádní atmosféru, kterou kapele vytvořili. Svůj set Biohazard obohatili ještě o coververzi pecky We´re Only Gonna Die od Bad Religion a na závěr se s námi rozloučili skladbou Hold My Own. Kapela se poté dlouho loučila, celá čtveřice si se všemi podávala ruce, přičemž rozhodně nešetřila slovy díků za tento parádní večírek.

Text: Mates Šimek, foto: Jiří Kunčík

Author