Švédská rocková sestava Reach je zpět, a tentokrát nám přináší další nadupaný singl Save The World ze svého čtvrtého alba Prophecy. To vyšlo 29. března a obsahuje jedenáct písní ve stylu moderního rocku s typicky švédským citem pro melodie.
První skladba z tohoto alba, singl Mama Mama, jehož videoklip kapela vypustila v září loňského roku, je už třetí měsíc po sobě na playlistu jedné z největších německých rádiových stanic Radio Bob. Obohatila také hudební nabídku stanice Star FM (dominantní hlavně v Berlíně a Norimberku) a nyní si získává čím dál větší popularitu na stanici Radio 21, čímž dokázala ovládnout hudební žebříčky třech ze čtyř největších rádio stanic v celé zemi. Ovšem nezůstávejme pouze v Německu. Skladby Little Dreams a A Million Lives se uchytily v rádiích Švédska a Finska.
Zpět ale k novému singlu Save The World. Samotný singl ozvláštňuje celý repertoár kapely svým netradičním zvukem. Směsice jazzu a klasických hudebních prvků jen podtrhuje stávající rockové pozadí kapely, ovšem nelze popřít, že svým uvedením na svět se stává dalším důležitým milníkem v historii její diskografie. Song skvěle ilustruje obrovský drive kapely a dokonalé spojení dramatické melodie s citově nabitými texty.
Skupina neustále lační po akci a show, což se také projevuje v jejich hudbě. Uvádí, že často čerpá z událostí v reálném světě a ve svých textech se snaží reflektovat současné problémy společnosti.
Konkrétně v Save The World se uskupení věnuje příběhu mladého a vášnivého umělce, který se mermomocí snaží prodrat divokými vodami hudebního průmyslu a snaží se přijmout rizika s tím spojená. Poukazuje na to, že v hudebním showbyznysu je kolikrát nutné spoléhat jen sám na sebe, neboť hrozí, že natrefíte na špatné lidi.
Po hudební stránce se od starých písních nový singl také o něco liší. Kromě zmíněného jazzu a klasiky můžeme v melodii slyšet poměrně silný vliv rock opery spolu s majestátním zvukem orchestrálního sboru, který doplňují energické kytarové riffy.
Text: TZ Smile Music PR, foto: Johan Lundsten/poskytnuto: Smile Music PR