Akhlys zaplnili pražské Futurum svým temným sněním

Akhlys/foto: Toby

Pořadatelé z Obscure Promotion si pro české fanoušky nachystali skvělý blackmetalový večer, který se konal v polovině října v pražském Futurum Music Baru. Do čela večera se postavila americká skupina Akhlys, jako předskokany si vybrala Italy Fides Inversa.

Fides Inversa – italský black metal, který překvapil (nejen) fotografy

Hned na začátku koncertu, naplánovaného na osmou hodinu večerní, se představila povedená okultní římská sestava Fides Inversa, která si v české metropoli střihla svou premiéru. Už před začátkem vystoupení osvěcovaly pódium červené svíce hořící ve svícnech, které po celý set dokreslovaly okultní, až téměř numinózní atmosféru. Od prvního riffu byla výrazná a řízná basová linka, která se nesla celým vystoupením. Během svého setu odehráli celkem šest skladeb a předvedli nádherný rituální black metal spojující syrovou intenzitu s promyšlenou dramaturgií. Muzikanti se věnovali spíše novější tvorbě z posledního alba Historia Nocturna. Jako ochutnávku lze doporučit skladbu A Wanderer’s Call and Orison, která na zdejším setlistu zazněla hned jako druhá. Vystoupení podpořilo i decentní množství kouře, které atmosféru koncertu skvěle dotvářelo. Pokud si chcete poslechnout povedený italský black metal, tahle kapela by na vašem playlistu rozhodně neměla chybět.

Akhlys – představení nové desky proběhlo na výbornou

Po téměř dvou letech tato coloradská parta opět zavítala do Prahy, aby zde představila svůj nejnovější počin House of the Black Geminus. Od prvních minut bylo jasné, že půjde o delikátní zážitek pro fanoušky dark-ambientního black metalu. Celé pódium halila hustá bílá mlha, za kterou by se nestyděl ani Rákosníček, a z ní prosvítal LED panel s proměnlivými vizuály. Hned při úvodních riffech skladby The Mask of Night-Speaking (otvírák nové desky) se klubem rozlila temnota, která v publiku hluboce zakořenila. Vrstvené kytary a tep rytmiky dokázaly vyvolat mrazení v zádech nejednoho posluchače. Jejich zhruba hodinové vystoupení obsahovalo sedm skladeb, odehraných prakticky bez výrazných pauz. První třetina patřila novince, která se představila v plné kráse skrze nejvýraznější kompozice. V polovině koncertu se kapela plynule přehoupla do starší tvorby a střídala skladby z alb Melinoë a The Dreaming I.

Text a foto: Toby

Author