Stále trvající pandemická krize dostala do životní tísně nejednoho člověka, a právě v téhle těžké době bychom neměli myslet jen na sebe a pomoci i ostatním. Tímto heslem se řídili i nu-metaloví bouřliváci Cocotte Minute, kteří se rozhodli podpořit dobrou věc a rozjeli kampaň na podporu dětí a jejich rodičů samoživitelů.
Udělat něco pro potřebné
Loňský rok nebyl lehký pro nikoho. Je to už víc než rok, co jsme si nezašli s přáteli na jedno točené nebo na pořádný koncert. Tohle všechno je ale celkem banální věc oproti problémům, které zažívají například rodiče samoživitelé, kteří se kvůli covidu dostali do životních potíží a vláda ani nehne brvou, aby takovou situaci řešila.
„Všichni v kapele jsme už unavený a nebetyčně naštvaný z neustálých nesystémových a nesmyslných změn a nyní už i zákazů, a rozhodli jsme se spustit něco, co nám konečně přinese radost a smysl. Navíc to pomůže těm nejpotřebnějším v této těžké situaci,“ komentuje nespokojenost s vládní nečinností frontman kapely Zeller. Už v září rozvířil vody sociálních sítí svým otevřeným názorem ve virálním videu, kdy se bez servítek vyjadřoval na konto vlády a jejich nelogických postupů, které znamenají konec klubové scény.
Touha po částce s pěti nulami pro Znesnáze21
Jelikož mají „Cocotti“ srdce na pravém místě, rozhodli se vše vyřešit po svém. Vymysleli nový merch – trička (pánská, dámská i dětská), mikiny, šaty nebo sluneční brýle, to vše se speciálním názvem Metal dětem! Určitě si říkáte, že název merche, potažmo celého projektu, je minimálně fanouškům Cocottů věhlasně znám, jelikož je odvozen z dnes již kultovní hlášky, která neodmyslitelně patří k Zellerovi a celé jeho bandě.
Do výroby merche a do kampaně investovali svých 70 tisíc korun s tím, že veškerý zisk z prodeje poputuje k samoživitelům, které koronavirová situace ještě více paralyzovala: „Historicky první várku merchandisingu Metal dětem! pustíme na trh 16. března 2021. Výtěžek z prodeje půjde na podporu samoživitelek a samoživitelů, které semlela současná krize! Kapela zaplatí komplet výrobu, fanoušci něco přidají a já věřím, že ve finále budem posílat nadaci Znesnáze21 částku s pěti nulami!“ prohlásil o novém projektu zpěvák Zeller. Výtěžek je zamýšlen ve prospěch rodin samoživitelů, kteří zůstali sami na péči o nemocné děti nebo řeší existenční problémy, často v souvislosti s dopady koronavirové pandemie.
Vyprodáno přes noc! Co dál? Sbírka!
Jenže co se nestalo? Merch byl takřka okamžitě vyprodán! „Když jsme spustili prodej charitativního merchandisingu Metal Dětem!, nečekali jsme, že se vyprodá ještě před oficiálním spuštěním. Udělali jsme tedy první dotisk, a ten se vyprodal během dne. Udělali jsme druhý, a zmizel také skoro přes noc. V ten moment nám došlo, že Metal Dětem! dává smysl víc, než jsme kdy očekávali,“ s nadšením vypráví frontman Zeller. „Díky tomuto úspěchu jsme se rozhodli spustit regulérní sbírku na pomoc rodinám samoživitelů. Všechny zisky z prodeje charitativního merche a této sbírky pak společně se Znesnáze21 rozdělíme mezi charitativní projekty v sekci samoživitelé,“ dodává Zeller ke kampani. Sbírku Metal dětem! na webu Znesnaze21.cz mohou fanoušci podpořit již i přímo finančním darem. Cílem sbírky je za 66,6 dní vybrat 333.333,- korun.
Live stream za dveřmi
Kapela chystá na sobotu 27. března live stream nazvaný Metal dětem! 2.0, během kterého symbolicky pokřtí tento speciální, dnes již vyprodaný merch a představí i pokračovaní úspěšného projektu pod názvem Metal dětem! 2.0. „Spojení metalu a charity možná na první poslech překvapí, ale nás baví hledat nové cesty. Ve výsledku je toto příklad propracované charitativní kampaně, která propojuje komunitu lidí, kteří společně pomohou dobré věci. Kapele za to patří velký dík,“ řekl ke vzniku spolupráce Čestmír Horký, zakladatel Znesnáze21.
Text: Ema Moravcová, foto: Sonya Son/poskytnuto Cocotte Minute
You must be logged in to post a comment.