Miloš Meier se stylizuje do Hellboye a chystá se na jihokorejský Seoul Drum Festival 2021

Miloš Meier

Bubeník Dymytry, Michala Pavlíčka, Supergroup.cz a samozřejmě svého Drumming Syndromu Miloš Meier nás v posledních měsících vydatně zásobuje videi, příspěvky ze zkušebny a dalšími novinkami. Právě zveřejnil nové video s epickou filmovou hudbou soundtracku Hellboy a potvrdil účast na mimořádně prestižním bubenickém festivalu v jihokorejském Soulu. Je tedy nejvyšší čas se k tomu od něj dozvědět pár informací.

Miloši, v této bezkoncertní době zásobuješ své sociální sítě i YouTube kanál stále novými videi. Je to teď tedy tvoje hlavní náplň práce?

Ano, dalo by se to tak říct. Potřebuju si dávat neustále nějaké cíle a vymýšlet nějaké výzvy. A protože nejsou koncerty, tak si to plním formou vymýšlením nových videí, a posléze tím spamuju sociální sítě. (smích) Chci být neustále v kontaktu s mými přáteli a fanoušky, a jelikož to nejde skrz koncerty, dělám to tímto způsobem. Natáčím jak jednoduchá videa nahrávaná na telefon u mě ve zkušebně, tak i jednou za čas profesionální videa točená na několik kamer, s perfektním zvukem, grafikou, týmem lidí atd. A na všechny tyhle věci se pilně připravuju, cvičím je ve zkušebně a vytvářím si tím svou momentální bubenickou náplň práce, kterou se bavím.

Tvým nejnovějším video-počinem je skladba z filmu Hellboy. Proč zrovna filmový soundtrack?

Už v minulých letech jsem bubnoval do filmové hudby. Vydal jsem například videa se svými bubenickými aranžemi do skladeb z filmů 300: Rise of an Empire (300: Vzestup říše), nebo Slumdog Millionaire (Milionář z chatrče). Před dvěma lety jsem viděl trailer k novýmu filmu Hellboy a okamžitě mě tam zaujal soundtrack, v jehož epický skladbě je zakomponovaná melodie Smoke on the Water od Deep Purple. Hned jsem věděl, že to musím „zdrummingsyndromovat“. (smích) Epická filmová hudba s rockovou melodií, kterou pozná úplně každej. To mě hrozně baví!

 

Kromě tohoto Hellboy videa jsi navíc zveřejnil svou účast na prestižním světovém bubenickém festivalu v jihokorejském Soulu. Už jsi na něm bubnoval v roce 2017, kdy jsi tam mimochodem sklidil obrovský úspěch. Jak bude festival probíhat letos, v době momentální epidemiologické situace?

Letošní ročník bude probíhat bohužel pouze formou live streamu, kdy se zahraniční vystupující bubeníci připojí ze svých domovů a koncert odehrají ze „svého místa“. Je to škoda, vzhledem k tomu, jaká na tomhle festivalu panuje atmosféra. Sám jsem ji zažil v tom roce 2017, a to přijetí asi pěti tisíc fanoušků bylo neskutečné. Každopádně i touto online formou je to pro mě mimořádná akce, která má celosvětový dosah. Je to pro mě osobně obrovský úspěch tam zase být, i vzhledem k tomu, jací borci tam letos opět vystoupí. Kromě špičkových korejských bubeníků tam ze zahraničí kromě mě vystoupí už jen tři jména. A ta jsou neskutečná. Prvním z nich je bubenická jazz-fusion legenda Dave Weckl. Můj vzor, jeden z mých bubenických bohů. Už jsem s ním vystupoval v roce 2016 na bubenickém festivalu v Nizozemsku, a je skvělé, že se takhle setkáme zase alespoň online. No a další dvě jména: Tony Royster a Ronald Bruner jr. Bubeníci určitě vědí, že tyhle dva patří mezi absolutní špičku bubnování. To, co hrají, je už v dimenzi vesmíru a absolutní dokonalosti. Takové to černošské moderní „gospel chops“ bubnování, ale s velkým přesahem od podobně stylově smýšlejících hráčů. Takže ten festival bude bomba a je mi velkou ctí na něm hrát. Sledujte sociální sítě nebo můj web milosmeier.com, kde dám brzy vědět, jakou formou bude možné celý festival sledovat.

Ptala se: Sylva Kaplanová, foto: Petr Chán / poskytnuto M.Meierem