7. února přijel Miloš Meier do Třebíče zahřát publikum rychlou palbou bicích v rámci svého sólového projektu Drumming Syndrome. Oblíbený bubeník, známý mj. ze svého působení v kapele Dymytry, vzdal hold svým oblíbencům z oblasti metalu, glam rocku i jazzu, a opět dokázal, že je velkým bubenickým univerzálem.
Zahřívací popové kolo a pak metal
Začínalo se s malými unplugged bicími, intrem s reprodukovanými hesly Miloš Meier & Drumming Syndrome. Poté už Miloš usedl za svou hlavní hradbu bubnů a spustil pozvolna – zněl soundtrack k filmu Hellboy či k populární sérii Wednesday a popová skladba Bloody Mary od Lady Gaga. To však bylo jen zahřívací kolo před tím, co mělo přijít. Pak už se valily části skladeb od Metalliky, Slayer, Meshuggah, Linkin Park, Machine Head, Mötley Crüe... To vše jelo nonstop, jen za občasných rychlých promluv k publiku, avšak za nepřerušeného bubnování alespoň nohama či jednou rukou.
Kytarový host Kryštof Eisler
Poté už nastoupil na pódium první host večera, osmnáctiletý talentovaný kytarista Kryštof Eisler, převlečený do kombinézy v duchu Slipknot a s maskou ve stylu Micka Thomsona. S Milošem společně zahráli hity Unsainted a Before I Forget, aby pak vzápětí Kryštof vystřihl tříminutové kytarové sólo, v němž střídal různé riffy Slipknot s kytarovými běhy jak od Satrianiho.
Žánrový všeuměl
Po tomto překvapení Miloš pokračoval dál, a to v nu-metalovém duchu se skladbami od Limp Bizkit a POD, a také dlouhým bubenickým sólem známým z alba 10th Anniversary Compilation z roku 2022. Pak zaplul do vod stylu jazz fusion a předvedl své umění ve skladbě Road To Connemara od bubenické legendy Davea Weckla.
Brian Bajak: „peče se“ něco společného
Z Milošových vystoupení už dobře známe kytaristu Briana Bajaka. A právě ten se následně objevil na pódiu. Společně zahráli komplikované a hráčsky náročné progresivně-metalové skladby After The Rain a Osiris Cut Into Pieces z připravovaného společného alba. Po této smršti Miloš uvolnil atmosféru patnáctiminutovou medley složenou z popových písní od Michaela Jacksona, Genesis či Eltona Johna, a nechyběla ani skladba od Eminema.
Pestrost žánrová i nástrojová
Po přestávce se Miloš vrátil za svou „unplugged“ bicí soupravu, na niž vestoje zahrál vlastní verze skladeb od AC/DC, Metalliky či Def Leppard. Tento set ukončil technicky precizně zahraným bubenickým sólem, ve kterém zazněla i tamburína, bonga a další zajímavé či speciálně upravené bubny a perkuse ze zmíněné soupravy. Následovalo intro a spustila se opět řežba na „hlavní“ bicí soupravu – úryvky skladeb od Disturbed či Pantery a vlastní bubenická sóla hraná do téměř dubstepových podkladů. Finále patřilo hitovkám It’s My Life (Bon Jovi) a Pour Some Sugar On Me (Def Leppard), během kterých už většina v sále věděla, proč Miloš dal svému turné Drumming Syndrome Tour podtitul DRUMS OR NOTHING.
Ještě stíháte poslední termíny turné
Po koncertě se Miloš na půl hodiny zastavil u svého merchandise stánku, kde se ochotně fotil s fanoušky a podepisoval, co s sebou přinesli. Pokud chcete jeho show zažít také, nenechte si ujít poslední dvě zastávky první části turné – 22. února v Hořovicích a 23. února v Aši.
Text: Sylva Kaplanová, foto: Honza Švanda
You must be logged in to post a comment.