Letos už potřetí jsme u nás přivítali britsko-české Cradle of Filth. Své démonické extreme-gothic metalové představení tentokrát rozpoutali v pražském Lucerna Music Baru. Spolu s nimi zde 18. listopadu vystoupily kapely Butcher Babies a Black Satellite.
Mental Cruelty se omluvili, večer tedy začal s mladými industriálními rockery Black Satellite
Z akce se na poslední chvíli z logistických důvodů omluvila kapela Mental Cruelty, začátek programu tak byl posunut. Večer v režii tří žánrově úplně odlišných kapel odstartovala americká industrial rocková čtveřice Black Satellite. Od začátku do fanoušků valila velmi údernou tvorbu, kompletně celou z připravovaného alba, jehož název kapela zatím tají. Zpěvačka Larissa Vale se svým kytaristou i basákem často pařili přímo na pódiu, později si též vyžádali aplaus pro další dvojici kapel. Chvílemi však byly znát menší potíže s nazvučením a fanoušci se teprve dostávali do varu. Svůj krátký set kapela zakončila povedenou cover verzí skladby Sonne od kapely Rammstein.
Neskutečná dávka energie a divokého groove metalu v podání Butcher Babies
V pořádně divokou jízdu se hned od začátku proměnil set rovněž amerických Butcher Babies. Před bicími stála vyrovnána řada světelných sloupků, které vylepšovaly světelnou show v hustě zaplněném prostoru sálu. Energická zpěvačka Heidi Shepherd, rovněž i kytarista Henry Flury a basák Ricky Bonazza, neustále lítali po pódiu ze strany na stranu a hráli především skladby z nové desky Eye for an Eye … / … ´Til the World´s Blind.
Krátce po začátku vytasila kapela svoji největší hitovku Monsters Ball. Heidi si často říkala o circlepit, tohle přání jí fanoušci rádi plnili. Později přišel na řadu čerstvě vydaný singl Sincerity. Heidi si později během jedné skladby skočila přímo mezi fanoušky, kteří kolem ní rozpoutali circlepit. Svěřila se též, že před několika lety si prošla těžkým obdobím a přišlo jí, že už nemá pro co žít a v tomto emotivním projevu přiznala, že právě hudba a její fanoušci ji z toho dostali. Po krátkém aplausu zazpívala krásnou tematickou baladu Last December. Butcher Babies zakončili svůj set skladbou Magnolia Blvd a celá akce tak spěla do finále.
Koncert Cradle of Filth nabídl jeden velký tajemný a epický zážitek, nechyběla jejich raná tvorba
Vrchol večera byl tu. Pódium pro Cradle of Filth na první pohled upoutalo dvojicí kovových plotů ověnčených růžemi, za kterými byly umístěny bicí i klávesy. Krátce po spuštění intra se celá kapela ve svých charakteristických gotických hávech ocitla na pódiu a začala titulní skladbou své poslední desky Existence Is Futile. Hrobově hlukový growling i screaming frontmana Daniho Filtha v kombinaci s operním vokálem klávesistky Zoe Marie Federoff spoluvytvářely krásný kontrast, který chvílemi až připomínal vyprávění tajemných a epických strašidelných příběhů. Stačilo se jen zaposlouchat a nechat se unášet atmosférou, která je na koncertech Cradle of Filth tak unikátní.
Oba kytaristé Ashok a Donny i basák Daniel při hraní rychlých a často se měnících partů střídali svá stanoviště, takže si fanoušci na ploše i balkónech mohli všechny aktéry dobře prohlédnout. Muzikanti se pohybovali v těsné blízkosti fanoušků, mnohdy s nimi i do rytmu pařili. Kulometně rychlou a precizní hrou to vše doplňoval fenomenální bicmen Marthus.
Kapela ve svém pestrém setu obsáhla velkou část své diskografie, dostalo se kupříkladu na dvojici skladeb Summer Dying Fast a The Forest Whispers My Name z prvního alba The Principle of Evil Made Flesh. Cradle of Filth se tedy neostýchali sáhnout i hluboko do historie. Nechyběla hitovka Nymphetamine, po které měl kytarista Ashok krátký projev, ve kterém poděkoval všem, kteří přišli, za podporu. Došlo i na přídavek v podobě trojice skladeb, jehož součástí byla další z hitovek Her Ghost In the Fog, která tento epický rituál zakončila.
Text: Mates Šimek, foto: Toby
You must be logged in to post a comment.