V olomouckém S-Klubu vystoupil 19. února bubenický virtuos Miloš Meier v rámci turné Drums’n’Rock’n’Metal Hits svého sólového projektu Drumming Syndrome. Návštěvníkům ukázal, jak se dá na špičkové úrovni hrát metal a náročná sóla, ale také rockové a popové klasiky.
Různorodé publikum
Na Drumming Syndrome Miloše Meiera chodí několik skupin diváků. Jeho show zajímá odbornou veřejnost, tedy hudebníky, zvláště bubeníky. Přijdou ale i rockoví a metaloví fanoušci, kteří nemají problém vnímat trochu náročnější hudební produkci. Kromě toho najdeme v publiku také skupinu fanoušků Dymytry, kteří chtějí vidět svého oblíbence „v akci“ i sólově a s trochu jinou tvorbou. Všichni se usadili na židle, kterými byla tentokrát plocha S-Klubu trochu netypicky vybavena.
Nezdržoval se mnoha slovy – a hrál a hrál
Miloš Meier je uznávaný i v zahraničí, jeho úspěch mu za ta léta ale vůbec nestoupl do hlavy. Celým koncertním programem provázel příjemně a s úsměvem, střídal svou klasickou velkou bicí soupravu i jiné sestavy bicích, řádil, jak je zvyklý. Jeho hra je totiž zážitek i vizuálně.
Především se však nezdržoval mnoha slovy a hrál a hrál, někdy dokonce takovou rychlostí, že divák sotva stíhal pozorovat jeho ruce. Drumming Syndrome je postaven na principu „kapely jednoho muže“, jak její jediný člen s nadsázkou podotkl už v úvodu. Do znějícího hudebního základu tedy Miloš vytváří bubenický part, vkládá své tvůrčí nápady, s úctou k originálu pojímá skladbu podle svého.
Od Aerosmith po Michaela Jacksona
Program obsahoval náročnější metalové skladby a sóla, neboť právě tento žánr je Milošovi blízký, ale také populární hity – vždyť se turné jmenuje Drums’n’Rock’n’Metal Hits. Takto jsme mohli slyšet například Love In An Elevator od Aerosmith, Africa od Toto či They Don’t Really Care About Us od Michaela Jacksona, o které Miloš uvedl, že má možná nejvýraznější beat v oblasti popové hudby.
Velmi nadšení byli Korejci
Hlavní protagonista prokládal své vystoupení krátkými videozáznamy ze svých zahraničních vystoupení, kde ho velmi vřele přijala zejména Jižní Korea. Billboardy zvoucí na jeho show vnímal až s dojetím.
Miloše přišli podpořit i fans Dymytry
Miloš nezapomněl ani na fanoušky Dymytry v publiku, a tak zařadil několik písní od této kapely, se kterou je na veřejnosti vidět asi nejvíce. Fanoušci o sobě dávali v hledišti náležitě vědět – tím spíše, když je k tomu Miloš sám vyzval.
Diváci vstávali ze sedadel
Závěrečná část vystoupení patřila hitům It’s My Life (Bon Jovi) a We Will Rock You (Queen), při kterých Miloš zvedal diváky ze sedadel. Jakkoli nebyl S-Klub zcela zaplněný, ti, kteří přišli, museli konstatovat, že to opravdu stálo za to.
A jen o den později řádil Miloš Meier v Brně. Zachyceno slovy i objektivem Jiřího Kunčíka:
Pan Bubeník s velkým B v brněnském Metru.
Brněnský klub Metro Music Bar se ve čtvrtek 20. února zařadil ke klubům, které rozduněl pan Bubeník s velkým B – Miloš Meier se svým projektem Drumming Syndrome. Jeho bubenická show má šestnáct zastávek po celé republice a vyvrcholí 16. července v Písku na Magmafestu.
Bubny a hity rocku i metalu
Miloš Meier působil v kapelách jako BSP či NOID Václava Noida Bárty, hostoval ve Stromboli či v Pražském výběru. Momentálně ho však zaměstnává hraní v Dymytry, v projektu Supergroup a v jeho vlastní show Drumming Syndrome, která sklízí úspěch jak u náctiletých, tak u dříve narozených fanoušků. Tenhle chlapík prostě umí.
Show byla rozdělena do více částí. Rock’n’roll. Světové hity. Metal. Hrálo se všechno možné – od Bon Jovi, The Police, Genesis až po Metallicu, Slayer, Korn nebo Panteru. Proto se také celé letošní tour jmenuje Drums’n’Rock’n’Metal Hits Tour. Milošova energie nejde popsat slovy – jednoduše připomínal králíčka „Duracel“ z jedné reklamy. Byl prostě k nezastavení.
Mezinárodní úspěchy
O menší přestávce vyprávěl Miloš o své účasti na Seoul Drum Festivalu v jihokorejském Soulu a dalších mezinárodních bubenických akcích, kde sklízí velký úspěch. Návštěvníci různých generací hltali každý pohyb Mistra svého řemesla a vraceli mu to velkým aplausem.
Text: Sylva Kaplanová, Jiří Kunčík, foto: Jiří Kunčík
You must be logged in to post a comment.