Pan Lynx nás vzal na výlet do temnoty

Pan Lynx, Michal Skořepa/foto: Petr Hanč

Poslední říjnový večer se v pražském Paláci Akropolis odehrála premiéra nového projektu Michala Skořepy a jeho alter ega, Pana Lynxe. Slušně zaplněný sál se dočkal originálního koncertu, v rámci kterého zazněla zajímavá muzika a nechyběli ani hudební hosté.  

Pan Lynx: Kdo se bojí, musí do lesa

Michala Skořepu si můžete pamatovat z jeho nyní spícího grungeového projektu Stroy, jako hudebního producenta kapel Wohnout či Kabát, nebo jste jeho jméno zaznamenali v souvislosti s tvorbou videoklipů mnoha českých kapel. O samotném Michalovi, kterého s klidným svědomím můžeme označit za „renesanční osobnost“, bychom mohli napsat hned několik článků. V poslední době věnoval většinu svého volného i nevolného času novému projektu nazvanému Pan Lynx, který vygradoval 10. října vydáním alba s názvem: Kdo se bojí, musí do lesa. Když byl tento projekt zralý natolik, že se s ním Michal Skořepa rozhodl koncertovat po republice, nemohli jsme si ho nechat ujít.  

Sál Paláce Akropolis se otevřel pro návštěvníky v půl sedmé a kdo chtěl, zašel si na pivko na bar nebo se zastavil u stánku s merchem, kde si mohl zakoupit zmiňovanou desku, tričko s Panem Lynxem (s různým designem, jehož autorem je sám Michal Skořepa) nebo něco dalšího z nabídky reklamních předmětů, jejichž koupě podpoří tento projekt.  

Přehlídka hostů: Milan Cimfe, bratři Homolové i Michael Kocáb

Samotný koncert odstartoval kolem půl osmé, a to první skladbou z alba nazvanou Cililynx. A pokračovalo se dále, dalšími skladbami z alba… Na dně postele, Klidorys, Pan Pyroman, na kterou se na perkuse připojil hudebník, hudební producent a spolumajitel nahrávacího studia Milan Cimfe, kterého jste mohli zaregistrovat v letech 2006-2007 jako člena kapely Krucipüsk a spolupracoval například s Ivanem Králem, Michalem Pavlíčkem a mnoha dalšími, a samozřejmě Michalovi vypomáhal při mixu a masteringu desky Pan Lynx.  

Večer pokračoval a připojili se i další hosté, tentokrát bratři Homolové z kapely Wohnout, a to na komorní Pedro se vrací (Wohnout), Parawolizovanej (song, na který si je Pan Lynx pozval při nahrávání desky) a posledním songem s jejich asistencí byl Banány v temném aranžmá spolu s Michalem.

Hosty se nešetřilo, však i na albu jich účinkuje dost, a tak dalším příchozím byl Michael Kocáb. Ten si s kapelou střihl titulní skladbu Kdo se bojí, musí do lesa, ve které na albu hostuje spolu s kolegou Michalem Pavlíčkem, který bohužel nedorazil. Kocáb se ještě zdržel na další, “výběrovský” song Pražákům těm je tu hej, který byl opět zahalen v temném lynxovském hábitu.  

Křtěná deska cenným sběratelským kouskem

Poté přišel okamžik, kdy Skořepa požádal Kocába, aby na pódiu chvilku zůstal a pozval také všechny ostatní hosty, aby se k nim připojili. Byli to jmenovitě Honza a Matěj Homolovi, Milan Cimfe, Petra Macháčková, která pomohla z realizací tohoto unikátního koncertu a Filip Šváb Švambera, který si na webu startovac.cz koupil trofej večera, křtěnou desku číslo 1. Tento pozoruhodný sběratelský kousek ho vyšel na 11 tisíc korun. Přišel čas na samotný křest, kterého se zhostil kmotr Milan Cimfe a první vylisovanou desku pokřtil hlínou nasbíranou z lesa v Českém ráji za úplňku. Filip si tak odnesl originálně pokřtěnou desku s číslem 1.  

Po křtu show Pana Lynxe pokračovala songem Výlety do temnoty, zavzpomínalo se i na spící projekt Stroy songem Adam Reborn, a poté přišla na řadu balada Katedrála, na kterou se připojil gospelový sbor Maranatha Gospel Choir. Jako přídavku se diváci dočkali již odehraných skladeb Na dně postele a Cililynx. Jak je vidět a hlavně slyšet, v tomto u nás unikátním a originálním projektu Pan Lynx spojil Michal vše, co má rád, od grunge přes Pražský výběr až po vážnou hudbu. A nakonec nesmíme zapomenout představit kapelu kolem Michala Skořepy: na kytary Josh Root (A Clan of Wolves, The Wild Roots) a Jan Lichtenberg (Seventh Passion, spící Stroy), na klavír Filip Vavřička (The Drops), baskytara Zdeněk Imramovský (Precedens) a bicí Luboš Samek (Seventh Passion, spící Stroy).

Text a foto: Petr Hanč